در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

طراحی و ساخت ربات هوشمند خودران برای اولین بار در کشور 

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: فناوران شرکت دانش بنیان ما با تکنولوژی روز دنیا موفق به ساخت ربات هوشمند برای اولین بار در کشور شدند.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: شرکت دانش بنیان توسعه نرم افزار ما با تکیه بر دانش متخصصین برگزیده کشور در حوزه‌های کامپیوتر٬ برق٬ الکترونیک، مکانیک و رباتیک موفق شده است تا دو محصول دانش بنیان را تولید و ثبت کند. این شرکت برای اولین بار در کشور اقدام به طراحی و ساخت ربات هوشمند و خودران کرده است. ربات هوشمند و خودران ۵۰۰-TBOT اولین نمونه ربات AMR این شرکت بوده که به منظور حمل نقطه به نقطه بار طراحی و تولید شده است. 

او افزود: همچنین سامانه مدیریت ناوگان رباتیک نیز به منظور مدیریت عملکرد ناوگانی از ربات‌ها طراحی شده که موجب می‌شود بهره وری از آن ها به طور چشمگیری افزایش یابد. این شرکت مفتخر است تا با بررسی و تحلیل نیاز‌های شما ربات‌های خودران تولید شده توسط این شرکت را تحت سامانه مدیریت ناوگان رباتیک در محل راه اندازی کند.

افزایش کارایی صنایع با ربات هوشمند و خودران ۵۰۰-TBOT

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: توسعه‌ سیستم‌های هوشمند صنعت چهارم و اینترنت اشیاء، بستری مناسب جهت به کارگیری ربات‌های هوشمند در صنایع مختلف ایجاد کرده است. ربات هوشمند و خودران ۵۰۰-TBOT با استفاده از به روزترین فناوری‌های صنعت رباتیک طراحی و تولید شده تا با کمترین میزان تغییرات محیطی کارایی فرآیند‌ها را افزایش دهد.

او گفت: این ربات از دسته ربات‌های AMR بوده که بر خلاف انواع AGV که بر روی خطوط از پیش تعیین شده حرکت می‌کنند به صورت خودکار مسیر خود را در محیط مشخص می‌کند.

سیستم شارژ باسیم / بیسیم و بارگیری خودکار، قابلیت تغییر سریع کاربری ربات با بهره گیری از طراحی ماژولار، بیش از ۸ ساعت کارکرد مداوم با کمتر از ۲ ساعت شارژ، عملکرد مستقل یک ربات به تنهایی یا ناوگان رباتیک تحت کنترل سامانه هوشمند مدیریت ناوگان و مجهز به نمایشگر لمسی به منظور کنترل وضعیت و هدایت دستی ربات از کاربرد‌های این محصول است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: مدیریت هوشمند ناوگان رباتیک شرکت ما با استفاده از سامانه هوشمند مدیریت ناوگان رباتیک، می‌توان از چندین ربات خودران تحت مجموعه‌ای هماهنگ بهره برد. در این سامانه وظایف از منابع مختلف دریافت شده و بر اساس موقعیت شرایط و توانایی هر ربات به آن ها تخصیص داده می‌شود. نظارت کامل بر ناوگان رباتیک به صورت برخط، زمان بندی و تخصیص کار هوشمند با توجه به نوع ربات میزان، شارژ نوع بار و موقعیت ربات ها، مدیریت حجم ترافیک ربات‌ها در محیط ارائه، گزارش عملکردی ناوگان به منظور بهبود فرآیند، اتصال به سایر نرم افزار‌ها (WMS، MES و ...) و دریافت خودکار وظایف از طریق API و دارای رابط کاربری ساده و کاربر پسند و سهولت در استفاده از سامانه از ویژگی‌های های ربات هوشمند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۳:۳۹ ۰۹ تير ۱۴۰۳
مرسی از سازنده های داخلی
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi
۱۳:۴۱ ۰۹ تير ۱۴۰۳
تبریک میگم واقعا باعث سربلندی و افتخار هست که امروز داریم در لبه‌ی تکنولوژی‌های روز جهان حرکت می کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۳۶ ۰۹ تير ۱۴۰۳
مگه افتابه شوینده بسازن
آخرین اخبار